vrijdag 13 maart 2015

MAASTRICHT 10 DAGEN IN HET MIDDELPUNT VAN DE KUNST

Vandaag is een belangrijke dag voor Maastricht, de opening van de TEFAF
's Werelds grootste internationale kunst, antiek en design beurs.  275 Vooraanstaande dealers mogen acte de présence geven. 

Het is een professionele en levendige ontmoetingsplaats voor kunstkopers, academici, kunstcritici, verzamelaars en mensen zoals ik „de kijkers”. 

Mijn budget reikt tot aan het entreekaartje, de parking, de catalogus en een kopje koffie met een stukje vlaai, maar het is het iedere cent waard. Ik loop door de gangen alsof het een museum is en geniet van de prachtige stands, de mensen maar ook van de bijzondere collecties juwelen, schilderijen, zilver, porselein, Chinees antiek, te veel om op te noemen. En ik ben er zeker van dat het Chinees porseleinen bord uit de Yuan-dynastie met een vraagprijs van 12 miljoen, een mooi plekje heeft gekregen in iemand anders zijn woonkamer.

Mijn kunst, antiek en design verzameling: 





Een prachtig oude scheepskoffer






Geen opmerkingen:

Een reactie posten